Det jul – det cool – eller ikke!

Okay, så kom det første julekatalog ind af døren – det er godt nok tidligt julen starter, man når jo dælme at blive helt træt inden højtiden for alvor banker på 🙁

Ikke mindre end to smykkekataloger er landet i postkassen, og det er jo selvfølgelig altid fedt at se billeder af alle de smykker som man ikke vidste man lige stod og manglede.

Lige når det kommer til billeder, så må jeg være helt ærlig og sige, at der godt nok er nogle der mere ud af deres produktbilleder end andre – sjovt som der er nogle der stadigvæk lever i fortiden og ikke har fået øjnene op for meget gode billeder betyder når de vil have os til at købe deres varer.

Det ene katalog oser af professionalisme og man kan tydeligt se, at der har været en ordentlig produktfotograf på der virkelig har forstået at få smykkerne til at fremstå på bedste vis. Detaljer helt tæt på af f.eks. låsen på en halskæde er guld værd for os som er født med en masse tommelfingre 🙂

Ikke alle har forstået hvad en dygtig produktfotograf kan gøre for at øge salget
Ikke alle har forstået hvad en dygtig produktfotograf kan gøre for at øge salget

Det andet katalog derimod, bærer i den grad indtryk af, at de overhovedet ikke har forstået hvordan gode billeder skal sælge deres smykker.

Der er kun et billede af hver smykke, det er taget så langt fra, at man faktisk dårlig kan se hvad der er på billedet, og billedet er uskarp og faktisk tror jeg at jeg kunne have taget et bedre billede med mig mobillos 🙂

Jamen så kan man vel bare gå ned i butikken og se smykkerne?
Nej, for det er oven i købet et magasin fra en webshop – de har virkelig ikke forstået hvordan den virkelige verden fungerer – gud fri mig vel.

Det flotte katalog kom oven i købet fra en lokal smykkeforretning, men faktisk føler jeg slet ikke jeg behøver at bevæge mig ned i butikken for at se varerne – billeder er så gode så jeg tror bare jeg bestiller julegaven til mig selv der 🙂